Six Flags - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marieke Huiskes - WaarBenJij.nu Six Flags - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marieke Huiskes - WaarBenJij.nu

Six Flags

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag een leuke afwisselende bezigheid, en traditiegetrouw in een vakantie: een pretpark, Six Flags Great Adventure in New Jersey. De meest enge, bizarre, hoogste, steilste achtbanen, daar gingen we voor! Gelukkig vinden we dit allemaal cool en awesome! Het was drukkend warm, denk zo 33 graden en het zweet droop van ons af, maar dat mocht de pret niet drukken. Er waren overal wel verstuivers. We begonnen met Superman, en daarna: de Kinda Ka, dit is de hoogste van de wereld en de snelste van Noord Amerika. Je wordt afgeschoten en gaat met een rotvaart steil omhoog, denk zo’n 80-90 meter en vervolgens even steil, bijna loodrecht, met seen paar schroefbewegingen naar beneden!! Brrr, maar heel gaaf. Deze vonden Britt en Pam zo leuk dat ze die aan het eind van de dag nog een keer hebben gedaan, met schitterende ogen en vol adrenaline. Ook de Batman Ride (Ewald en Tom’s favoriet) en El Torro (de houten rollercoaster) waren favoriet en Marieke was vooral gecharmeerd van de Bizzaro, die je rondslingerde in de meest vreemde richtingen en vormen. En waar ook nog effecten als water en vuur op je weg kwamen. Eigenlijk waren we gewoon alle vijf superenthousiast over alle meest thrillende achtbanen. We moesten vaak lang wachten en ondertussen vermaakten we ons met spelletjes zoals ‘papagaaitje leef je nog’en rock, paper, scissors. Ondertussen onze bottle die je in het begin kocht telkens weer gratis refillen’. Dit kan alleen maar met zoete frisdranken die je op het laaste de neus uitkomen. Pretpark gewoonte : een parade en meedansen met allerlei Looney Tunes figuren tegen sluitingstijd. Allemaal leuk om mee te maken.
Na sluitingstijd op weg naar de Big Apple, waar we al de indrukwekkende skyline bij nacht hebben gezien en ook een glimp van het vrijheidsbeeld.
Foto's volgens morgen.
We hebben veel lol gehad en sluiten zo weer een geslaagde vakantiedag af. Slaap lekker en een fijne dag!

• 09 Augustus 2012 - 23:42

Saskia En Herman:

Hello clan,
    Weer genoten van jullie verhalen en foto's (wederom onder het genot van een glas wijn).
    De Niagra Falls zijn wel heeeel indrukwekkend ....
    Nog lots of fun de komende dagen.
    Groet'n oet Enske

Marieke

Hoi allemaal, Nadat onze reis van 2009 door het Zuid Westen van Amerika zo'n onvergetelijke prachtige ervaring was, wilden we heel graag weer naar de Stats. Nu een ander deel ontdekken: vanaf Denver 2 weken met de camper rond, met als hoogtepunt Yellowstone. Vandaar vliegen naar Detroit, via Canada naar de Niagara Falls, een dagje Six Flags en als afluiting 3 dagen New York.

Actief sinds 13 Juli 2012