New York, dag 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marieke Huiskes - WaarBenJij.nu New York, dag 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marieke Huiskes - WaarBenJij.nu

New York, dag 3

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag onze een-na-laatste dag in Amerika. Raar idee, wat zijn die weken ontzettend snel gegaan!
Vanochtend eerst in de rij voor kaartjes voor een Broadway voorstelling. Na een plenaire sessie over welke musical het moest worden, want ja, we hebben toch allemaal wel verschillende smaken… - waren we het eens over ‘’Sister Act”, een productie van Whoopie Goldberg en onze eigen Joop van der Ende. Dat geregeld hebbende heeft Britt vervolgens een Iphone gekocht in een hypermoderne nieuwe Apple Store.
Vervolgens hebben we fietsen gehuurd en zijn we Central Park in gedoken. Daar lekker geluncht en toen hebben de meiden ons verlaten. Zij wilden nog graag shoppen in Soho en zijn samen gegaan. Marieke en de boys hebben heerlijk gefietst. We waren het bijna verleerd . De fietspaden rond Central park zijn een perfect rondje voor de racefiets ook, met de nodige heuveltjes. We zijn een paar keer gestopt en lekker in het gras liggen luisteren naar muzikanten. Op weg naar de meisjes zijn we met ons drieën nog naar Rockefeller Centre geweest (pracht en praal) en St Patricks Cathedral, een mooie kerk die van buiten in de steigers stond en binnen was een dienst bezig. De vrouwelijke priester had een stem als een klok. En om maar in de sfeer te blijven, vertel ik over de musical ‘’Sister Act”, waarin een zangeres onderduikt in een klooster en daar de nonnen leert zingen, en hoe! Een leuk en humoristisch verhaal, met een geweldige cast. De hoofdrol was voor Raven Symoné (Olivia, de jongste dochter van Bill Cosby, generatiegenoten kennen haar vast nog…. Voor de wat jeugdiger mensen: ze speelt de hoofdrol in That’s so Raven), wat een topactrice! Ook mooi, de geruisloze en subtiele wisseling van de decors. Een avond on Broadway om niet te vergeten!
Morgenvroeg gaan we naar de Times Square Church (gospel) en ons laatste evenement, een boottocht naar het Vrijheidsbeeld. En daarna misschien nog even of op Manhatten of in Brooklyn rondneuzen. We vliegen om 20:40, dus hebben lekker nog bijna een hele dag.
Dank voor jullie reacties en we zien elkaar hopelijk gezond en wel weer snel in Nederland!

• 12 Augustus 2012 - 17:47

Karin:

Geniet nog van jullie laatste dag. Heb enorm genoten van jullie reisverslagen. Mochten wij ooit naar Amerika gaan, vind ik jullie reis een echte aanrader, met name om de variatie van activiteiten die jullie gedaan hebben. Goede vlucht en tot gauw.

• 12 Augustus 2012 - 23:37

Saskia En Herman:

Zit het er al weer bijna op. Wat is het snel gegaan, een prachtige reis. Nog veel plezier morgen en een goede reis ' home'. Tot zondag.....